Rock Barocken

Jag va på rockbarocken i mitten av veckan på den dan då det var en vecka kvar tills lindholm fyller 18, i onsdag med andra ord. Vi kom dit bra i tid. Så där bra mycke före så man hinner kissa ifrån sig lite innan man sitter på plats. Om jag visste att det skulle vara en paus i mittan av föreställningen skulle jag naturligtvis ha kissat då. Men det visade sig att jag skulle hinna bli kissnödig en gång till under kvällen av nils fula bravader!
Men när kören var på plats och jag blåst bort smärtan i hanflatorna av all applådering trodde jag att det skulle dra igång men inte då. Det var dirigenten som kom nån minut efter att kören var på plats, jag och Nils hade en teori om att han tajma sitt toabesök lite dåligt.
Men när dirigenten kom på plats och ZZtop fiolisten längst ut mot publiken hade satt sig till rätta drog det hela igång.
Det var riktigt bra, allt var bra bortsett ifrån insatserna från konferanserna. Jag nöjde mig mer åt att roa mig med spelprogramet vi fick genom att reta Nils så det fick förbli ett ihopknövlat pappper som fick se sig en närmare titt på nils skosula.
Men de braa va Over the hills and far away och Kuru o Skäggo när dom körde gärnet ur Canon D.
Men det bästa av allt var nog Queen Bohemian Rhapsody, sjukt snygg. ´Där blev ståpäls och ett applåderande där skavsår på händerna inte kändes mera, träningevärk i samtliga befintliga muskler i armarna blev till en smärta dan efter som inte kändes då, smile gropar som man kunde gemföra med Gand canyon och sandströms tjärtskåra mer behöver jag nog inte säga. Men bra jobbat grabbar och flickor.

Hööörs haaj.

Kommentarer
Postat av: sanna

jag tror du borde bli recensent när du blir stor!

2009-03-21 @ 11:25:56
Postat av: Björn

Jeflar va du skriver stornäsa!

2009-03-24 @ 16:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0